måndag 21 januari 2013

Herra Jestas!

Jag skjutsade Ossian på fotbollsträning idag. Han är, kanske för att han är sex år, kanske för att han är sin fars son, lite av en omvärldsanalytiker (fatta vilket drömjobb!!! En hel värld som ligger och väntar på mina skarpa iakttagelser. Mmmm). Nå efter som han är sex år så filtreras ännu inte tankarna mellan hjärnan och munnen vilket gör det lite intressantare, men också för det mesta väldigt tjatigt. Så nu sitter vi i bilen på väg till träning. Ossian: -Oj titta månen är uppe... OCH TITTA JESUS!! HAN ÄR OCKSÅ UPPE!! Här hamnar jag i en besvärlig sits då jag måste hålla bilen på vägen samtidigt som jag hemskt gärna hade velat se Jesus, men det var halvt omöjligt från min plats då han tydligen huserade snett ovanför Ossians fönster.

Lite orättvist tyckte jag allt att det var att det var just Ossian som fick se honom, jag menar jag är ju trots allt 33 år och han bara 6. Enligt enkel logik och rättvisa borde jag stå före i kön att få kika.

Detta bekom dock inte Ossian utan han fortsatte glatt strö salt i mina teologiska sår. -Och där är Maria också. Då får man önska något. Visst får man det pappa?

Här var jag så förundrad över att BÅDE Jesus OCH Jungfru Maria behagar titta förbi på en vanlig januari måndag samt att jag, trots ett visst religions intresse aldrig hört talas om att någon, än mindre båda, har med sig lite önskningar när dom hälsar på, så jag inte kunde formulera några som helst vettiga svar på hans fråga.

Godkväll. Ovanligt kyligt ute ikväll. Får det lov att vara en önskning?
Vi har lammspecial idag om det kan passa?

1 kommentar:

  1. Han ville nog bara bräcka din mushistoria och drog dig lite i benet.

    SvaraRadera