söndag 20 januari 2013

Vad gör man på en söndag morgon

Så sitter man här, någonstans mellan varat och intet med en rasade sur 10-åring som i detta nu borde sitta på en häst om man frågar henne, men det gör man inte ty hon sprutar eld när hon pratar, med en 6-åring som hoppas han kan åka till en kompis som är så snäll att han skall få en godis i present och en 4-åring som är hjärtligt glad över att den långa natten är över och han äntligen har vaknat. Jag inbillar mig att vi alla har varit i just den åldern men det är svårt att tänka sig när man vaknar kl.7 en söndagsmorgon och inte kan somna om.

Tusen saker man borde göra, städa, byka, sortera åtta flyttlådor med cd skivor man påpassligt kom över, ta en promenad i det uuuuunderbara vintervädret och sedan lägga upp det på facebook så alla andra kan ta del av vilket energisk hurtbulle man är som tar vara på livets små glädje ämnen. Turligt nog har jag aldrig hymlat med att jag är en tråkig besserwisser som hellre sitter inne och möglar än springer ut och omfamnar livet.

Nä jag tar en kopp kaffe till och roar mig med ett mess jag skrev i en skumpig traktor och skickade till Ia.

Jo nu när du säbrt ff så, k?r
 yrajtor, kör yrsktor kan inte
 dkrivs nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar