måndag 28 januari 2013

Ledig dag

Det blev en ledig dag idag. Inte så dumt faktiskt.
Eftersom jag spelade fotboll igår så har jag ett härligt varande sår på höften som bland annat klistrar fast sig i kalsongerna alternativt lakanet. Detta gör var morgon till ett litet äventyr. I morse låg Vidar i sängen och säkert  som amen i kyrkan fick jag en välriktad stortå rakt i såret. Sen var jag vaken.

Eftersom det är måndag kom mitt favorit fotbollsprogram på datorn och då barnen var på dagis och Ia på snatterkaffe nån stans så var siktet inställt på lugn och ro, kaffe och fotboll. Nu blev dom lite försenade i starten så Ia hann dyka upp ungefär halvägs med sina "bära spis hit och bära soffbord dit" men eftersom det är jag som bestämmer här i huset så fick jag se klart på fotbollen innan jag bar spis hit och soffbord dit.

Till sist blev det fotbollsträning för Ossian och under tiden passade jag på att besöka den lokala återvinningscentralen och där träffar man ju som bekant alltid vänner att prata med som till exempel Burk-Sune och Hittepå-Holger. Riktigt trevligt faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar