torsdag 17 januari 2013

Istället för Udmurtien

För att hålla en blogg vid liv krävs inspiration bland annat och en till synes outtömlig källa till inspiration är det dagliga livet och en till synes outtömlig källa av dagligt liv är jobbet, det tar aldrig slut!

Dagens sysslor var i sig ganska okomplicerade, åtminstone på pappret. Sanda parkeringar fram till lunch, prata i radio efter lunch till kl.18

Att köra liten, liten traktor i detta skumpiga väglag är dock en smula värre än en del annat. Redan innan jag anlänt till staden hade levern och njurarna skakat loss och försatts i omloppsbana runt ryggraden. Detta får ses som en välkommen omväxling i träningen för dessa organ. Vad värre var att min träning, i fotboll som utfördes i tisdags gav träningsvärk med en dags fördröjning så när jag steg ur traktorn hamnade jag i luften, förstenad i sittande ställning oförmögen att räta ut kroppen. Det såg lite ut som en scen ur Kill Bill när jag låg på parkeringen och skrek "Wiggle big toe" i fyra timmar (scener ur Kill Bill hade jag fått nog av redan på morgonen när jag sopade av bilen och drog knogarna längs den av is rivjärns-räfflade bakluckan och blodet sprutade okontrollerat).

Jag vill också ha sagt att jag sandade en utsökt "åtta" på en parkering i Sviby. Lite som The fast and the furious fast med en liten traktor. Således The slow and the modestly happy. Jag skall pitcha den idén vad det lider.

Radio biten var inte mycket att orda om. Jag hade en gäst, jag hade svårt att gå i trappor (träningsvärk) och jag hade ett skriande behov av att gå på toaletten när städerskorna var där.

För övrigt hade Ossian gjort en strumpdocka idag. Han döpte den till Snuskis.

Memo to self 1. Var försiktigare med snöborsten. 2 Ta inte one piece till jobbet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar