onsdag 17 april 2013

50 Nyanser av grått

Igår kan ha varit den gråaste av dagar. Vädret var så intensivgrått och tyngande att det fick Schindlers list att framstå som en lättsam komedi.

Arbetandet gick segt och oinspirerat, åtminstone tills jag kom till radion där jag fick inte mindre än 17 önskningar på låtar. Jag vet inte när det senast hänt. Denna korta stund av lycka gick över då datorn också blev seg av det tråkiga vädret och jag fick ägna den bästa delen av en halvtimme för att starta musikprogrammet.

Tills fotbollsträningen hade det börjat regna vilket i sej är kul fotbollsväder men då brukar det vara varma sommarregn och inte kalla vår skurar, när jag sen måste ner i ett iskallt vattenkärr för att hämta bollen efter det första skottet var bristen på lycka komplett och jag dog inombords.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar