fredag 12 april 2013

En för vägen

Vi blev klara med sandsopningen idag. Det finns lite högar med traktorbajs att sopa upp här och där men den mesta av sanden är i min hårbotten så det borde inte ta så länge.
När jag steg in i traktorn i  morse hostade jag och det tog tio minuter innan dammolnet lagt sej så jag kunde se ut. Det här är bland de smutsigare jobb jag gjort.

Imorgon skall jag spela fotboll, ha spelarmöte, äta pizza och bada bastu med laget. Jag har tvättat finskjortan men jag har inte strukit den så jag får inte ha slips ty det står klart och tydligt i Internationella Dankonventionen. Det får bli en tröja över och då blir jag bara hälften så snygg som jag har potential för. Sorgligt men sant.

Ossian fyller år imorgon också. Icke oansenliga 7. Han är som en halv fjortis fast dubbelt trevligare. Hoppas han tycker om LEGO annars kan det bli besvärligt imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar