måndag 22 april 2013

The best laid plan of mice and Cia

Idag fick jag besök av Cia Smiderstedt i studion, hon skulle ha med Eva Fellman men hon uteblev och istället  skulle Birgitta Wilhelms komma som egentligen hette Williams. Hänger ni med? Hon hade i sin tur en Konstapel Adam med sig som såg lite bekant ut och när jag frågade om efternamnet sa han Nuri.

Jag berättade att senast jag var i klammeri med rättvisan var det just Konstapel Nuri som haffade mig (obesiktigad bil inget värre) men jg kunde inte riktigt komma på vem han hade med sig (Konstapel Williams var här väldigt tyst) så kom jag på det Konstapel Viktorsson! Det var jag svarade Konstapel Williams försiktigt, jag har bytt namn sen dess.

Cia hade alltså lyckats skramla fram de enda  två poliserna som haffat mig i modern tid. Eftersom Cia är en gammal radiopratare så undrar jag om det faktiskt var en slump eller om hon hade tänkt sej en haffad Boutros och en tom studio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar