fredag 5 april 2013

Uppe i ottan

Uppe med tuppen denna morgon. Jag steg till och med upp tidigare för att hinna duscha även om den bedriften inte var jättestor, för att citera Biskop Brask "detta är jag av nöden tvungen" nämligen.

Medan jag duschade kokade jag upp vatten till mitt kaffe så det skulle hinna svalna tillräckligt för att avnjutas i bilen (och för att inte skolla innerlåren medan jag rattar ut mej på vägen). När jag hällde upp kaffet noterade jag att den för kokande vatten karakteristiska ångan saknades, vattnet var kallt jag hade missat att trycka igång vattenkokaren. Nu börjar här bli bråttom men jag kokar i all hast upp mera vatten och rusar ut, sätter muggen på biltaket, sätter mig in och startar bilen för att motorn skall värma lite medan jag skrapar rutorna.

Här kan man ju tänka sig att historien slutar med att jag glömmer muggen på taket när jag kör iväg, men icke, det fick jag nämligen inte chansen till för vibrationen från motorstarten skakade ner den från taket och allt kaffet rann ut. Den hjälpte till med snäsmältningen åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar