söndag 21 april 2013

Söndag on my mind

Ia fick ett jobb och vips stod jag med babyn, som är hushållet, i famnen. Inte helt olikt när Sovjetarmén övervägde att ta Ryssland när kommunismen havererade. Dom insåg dock att dom inte ville ha den medan jag är försiktigt optimistisk över situationen.

Nå när jag nu fick lite lugn och ro denna söndag tänkte jag sätta mig ner med "Hårdrockens historia" på DVD som jag lånat av Dan. Jag hann bara tänka tanken klart när jag insåg att jag glömt bort var jag satt den. Jag visste att jag satte den på ett säkert ställe men nu kom jag inte längre ihåg var detta säkra ställe var.
Nu hittade jag den till slut i DVD hyllan så jag behöver inte sluta på radion för att undkomma Dans vrede och det är ju skönt.

När denna lilla skräckupplevelse var utredd packade jag ihop min lilla barnaskara och gick ut för en första trädgårdsstädning. Det största och värsta (resterna av taket) hoppas jag slippa göra själv, men saker som fälgar till Capricen, däck till BMW, lastpallar till ved och stenar som hotar min gräsklippares väl och ve är sådant jag får ta vara på och göra själv. Som vanligt när man städar lite så syns bara förbättringen om man visste hur illa det var före.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar