måndag 15 april 2013

Järtecken

Jag anar järtecken denna vecka. Ossian hittade en död uggla, det är en syndaflod i min trädgård och Roines Kungsängslilja är död.

Döda växter är aldrig bra, men blommor i grönsakslandet däremot är bra för kärleken.

Ugglan är inte helt lätt att tolka, men även fåglar brukar ha otur med sig, gökar som gal i fel vädersträck, korpar över huvudtaget, tuppar som gal på natten är inget vidare och örnar som blir jagade (vilket är rätt bra om man är fattig förstås)

Syndafloden i min trädgård är nog mera ett bibliskt omen så det kan vi lämna där hän.

Spindlar som går över stigen ger god jaktlycka så jag väljer att tro att spindeln som sprang över min fotbollsväska bådar gott inför seriepremiären på lördag.

Min personliga favorit är nog lita aldrig på en kvinna i skogen. Känns rimligt tycker jag.

Till sist undrar jag om vi i Lemland sett Lomed (vad fan nu det är) i skogsbrynet på senare tid då det varslar om brand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar