lördag 20 april 2013

Fotboll och (är?) skräp

Då var genrepet inför årets säsong avklarad. Man brukar ju säga att ett dåligt genrep ger en bra premiär. Jag började på bänken och gjorde ett rätt bra inhopp så nu vet jag inte alls vad jag skall tro.
Jag har länge strävat efter att spela som mittback där jag har mina rötter, men varje gång jag spelar ytterback så känns det som hemma. I den frågan vet jag inte heller vad jag skall tro.

Ossian var med mig och tittade på matchen. Sin vana trogen ägnade han andra halvlek åt att plocka slänten ren på skräp. Vaktmästaren blev så glad att han bjöd Ossian på en glass. En onödig gest då lille Ossian redan fått all belöning han kan önska i och med det fina reflexbandet, fotbolls dubben och den fina korken han hittade och tog med sig hem. En trasig fotboll fick han också av vår generösa tränare, jag måste komma ihåg att ge han ett rapp över knä nästa gång jag ser honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar