lördag 6 april 2013

Fredagen i korthet (och lite torsdag. Eller lite och lite, hälften)

I torsdags hade vi äntligen kommit igång med sandsopningen. Vi hade fått sopaggregatet på traktorn och traktorn till stan. Praktiskt taget samma sekund sop sopborstarna rörde marken ringde Dan.
Micke hade blivit sjuk och det behövdes nån att sända på radion. Nu brukar jag göra allt som står i min makt för att sända radio men denna gång kunde jag inte beveka mitt samvete och smita redan vid 9.

Men jag skippade lunchen och anlände kl:11 så jag fick några plustimmar i etern. Lyckan över detta grumlades något när det visade sig att det var magsjukan som tagit min företrädare. Jag kunde känna bacillerna krypa omkring med ett otäckt hånflin.

På fredagen blev det en heldag med radiopratande. Först Dagspasset och sedan en timme av Mellanpasset så att Roine skulle hinna fixa håret innan han kom från ett jobb till ett annat.

Avslutade dagen med fotbollsträning som gick bra. Har lite ont på hälen men efter att tränaren skrämt upp mej och sagt att det är hälsporre som sedan dementerats av Thias (som jag väljer att tro på) så kände jag mej lite friskare igen. Mitt lag vann så ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar