lördag 11 maj 2013

Fantastiskt fantastiskt!

Jag glömde alldeles bort gårdagens viktigaste händelse i all annan (relativ) stress. Fotbollsfredag och Scoutmöte och fan och hans moster för ursäkta här, men jag så en liv levande BOKSCORPION!!!! Dom kan vara dom coolaste av alla små fuldjur som finns tror jag. Ser ut som skogsbässar men med scorpion klor längst fram.
Alltså så här
En riktig bokmal är den också

Första gången jag så en blev jag skitskraj och fångade den i en burk och lyckades samtidigt slita av den en klo så det var inget lyckat möte.

Denna gång hade potential att bli minst lika misslyckat för Bokscorpionen ty hade den inte tittat fram och ropat "BU" hade jag ovetandes gnidit in den i röven då den satt på toalettpappret.


Obs! Dom här charmiga små klokryparna är nyttodjur så ha nu inte ihjäl dom om ni hittar dom.



1 kommentar:

  1. Första gången jag träffade en sån var jag 10 och började lilleskutt-gråta eftersom jag trodde den skulle äta upp ALLA mina böcker.

    SvaraRadera