onsdag 15 maj 2013

Lite kräk lite annat

Efter att ha återhämtat mej från den beklagliga bajsincidenten i måndags har livet tett sej på följande sätt.

Jag tittade på Eurovisionens första semifinal istället för Hockey VM. Delvis som protest mot att finnarna visa hockey istället för Premier League fotboll på Canal +. Delvis för att jag tillbringar mitt liv i schlagergarderoben iklädd paljettklänning och strutsboa.

Jag kände ett sug att ta tillbaka min plats i LIFs start IX och var riktigt laddad när tränaren före träning informerade om att jag var petad ur truppen. Detta löste sig med att vår ordinarie vänsterback i tiderna uppvisade en krass kvinnosyn och invandrarfientlig attityd. Två epitet som kan läggas på domaren i nästa match. Jag spelar på söndag.

Jag klippte en gräsmatta idag som chefen klippte igår. Tyckte väl att den verkade kort.

Hostade så jag spydde. Detta händer med jämna mellanrum (mej i alla fall), vart tredje år eller så får jag känna sviterna av mitt nikotinmissbruk och då är det bara att låta flimmerhåren växa ut ett tag så löser det sig. Lite snopen blev jag när jag märkte vart det var på väg med hostandet. Här kommer igen fördelarna med att förknippa spyendet med något småroligt in. Nåt som bryter vardagens tristess liksom.

3 kommentarer:

  1. Jag svär att den dag du hostar så du faktiskt spyr i min närhet (och inte bara som vanligt låter som att du ska spy, vilket är illa nog!) så kommer jag egenhändigt såga av dig från släktträdet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch det är en del av min charm ju!

      Radera
  2. Ska jag hålla för dina ögon eller öron när jag ropar bingo?

    SvaraRadera