onsdag 1 maj 2013

Smsa inte mej, jag ringer dej

Min nya telefon med touch-screen gör det hopplöst svårt att smsa de bästa stunder, om man t ex smsar när man kör bil är det inte de bästa av stunder. Jag säger inte att jag gör det eller någonsin gjort det men vi ponerar för resonemangets skull att jag gjorde det igår.

Att skriva t ex: Ja sluta just. Jobbar 13-17 alla dar fr o m tors STEEL-Skrapan blir bra. Till en person som undrar när han kan ge mej pengar och kål tar i runda slängar tio minuter och en hel del inre ilska (s är en hopplös bokstav att få fram). Då vill man inte att följande telefonsamtal äger rum direkt efter sms leverans:

DH -Var är Steel-skarpan?
Jag -Det står skrapan
DH -Aaaah! Är du där nu?
Jag -Nej jag har just slutat
DH -Men klockan är inte fem Tjabo!
Jag -Det är inte torsdag, läste du inte mitt sms?
DH -Jag missade det när är du där då?
Jag -Alla dagar 13-17 fr o m torsdag!
DH -Ja men då kan jag komma förbi ditt jobb typ på torsdag!
Jag -Exakt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar