måndag 6 maj 2013

Måndag

Lite trevligt småfixande idag med gräsmattor som skulle repareras, gräsplättar som skulle krattas, stenläggning som skulle tillbaks dit dom var innan vintern och trevliga tanter som berömmer en. Artell och jag har delat upp det så att jag får ta hand om dom trevliga tanterna och han alla andra.

En en sågade jag ner, jag vet inte om man får det men efter vinterns plogning var det inte mycket kvar att rädda.Till sist åkte jag till Godby på kråkjakt. Jag såg de två huvudmisstänkta men inget bo så jag åkte till radion istället.

Den gamla hederliga Måndagssporten fick vara med igen efter år av frånvaro, inte så mycket önskemusik men den som kom in hittade jag inte eller så hackade ljudfilen. Jag försökte få Dan och Mia att sätta upp ett litet kabaret nummer att framföra om jag fick tråkigt men jag tycker inte jag lyckades förankra den idén riktigt.

Hem hann jag knappt innan Ossian skulle på fotboll och när det var över lagade jag kållåda nästan klart så det bara är att sätta i ugnen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar