onsdag 1 maj 2013

I övrigt

Nu skall vi se här... Jag hade tänkt elda brasa igår men när det blåste kuling så var jag inte så sugen utan högg tillfället med båda händerna när mamma ringde och erbjöd ärtsoppa och punsch (punschen var nyckelordet här).

Så vi packade in oss i Chevan och åkte till Gottby och åt. Sen åkte Erika och jag och sex stycken barn till majbrasan i Gottbysund. Nu visade det sig att vi inte längre känner nån i Gottby så vi hejade på den person vi kände och tog en promenad runt området innan vi åkte på en liten snokar runda i Gottby och Västansunda.

När vi kom hem var det hamsterbegravning. Amiras hamster var död när hon kom från skolan. Alla klara det bra utom Ossian som bröt ihop och ville prata om Gud.

Det skulle visa sig att det går precis lika bra att elda brasa 1:a maj som på Valborgsmässoafton så den hög med (mestadels) tak är nu ett minne blott, men som vanligt när Takläggaren avlägsnade sig från platsen såg det ut som Dresden efter Blitzkrieg.

Polisen var och kikade i mitt "hood" igår. Först körde dom om mej med blåljus och svängde ner till Norra söderby, sen kom dom tillbaka utan blåljus och kollade Västra söderby. Uppenbarligen är buset på rymmen.

Förutom detta har inte mycket hänt. Jag har provat ladda ner ett spel till iPaden men den har inte lyckats ta ner det än (men betala gick bra!), barnen är ute och leker och jag ser på Hårdrockens historia (jag är vid avsnittet om Grunge)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar