söndag 26 maj 2013

Spontan fotboll

Planen för söndagen var en lugn hemma dag fylld av städning, ved huggning och pyssel med septiktanken. Sen ringde Salle.

I stora drag och jag minns inte exakt hur orden föll, så sa han "snälla Boutros du är ovärdelig för ditt fotbollslag kom och spela med oss". I stora drag alltså.

Så jag steg upp kl:7:00 imorse och åkte till S-Market och samlade mej en smula med mina lagkamrater, sen åkte vi mot Eckerö, sen åkte vi tillbaka till S-Market för Gammel-Tom hade glömt biljetterna i sin bil, sen åkte vi till Eckerö och blev inte igenomsläppta i förväg i biljettkassan för kassatanten ville se våra färdig fixade biljetter en och en innan vi fick passera. Vi fick vänta en kvart medan hade problem med nån biljett längst fram i kön.

Väl i Sverige spelade vi riktigt bra, jag satt på bänken nästan hela matchen pga min hosta (och jag fick veta att min hostmedicin innehöll morfin så jag ville hellre umgås med den). Vi vann 5-1.

Planen var egentligen att jag skulle åka på IFK matchen när jag kom hem men jag är trött och känner mej som en urvriden trasa och det regnar. Så här sitter jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar