fredag 3 maj 2013

Road Rage

Jag råkade ut för en gammal hederlig "road rage" igår. Jag skulle ut på östrautfarten och det kom bara en bil ganska långt borta. Jag såg visserligen att den körde en bra bit över 50 km/h men jag tänkte att om jag trampar gasen i botten så blir jag inte i vägen för honom. Nu är det bara det lilla problemet med Chevan när den är kall att trampar man gasen i botten så har det motsatt effekt alltså blev jag väldigt ivägen.

Nå han kastade ut armen och pekade finger men jag tänkte att det får man ta i den situationen och så gasade jag så mycket jag vågade för att vara så lite i vägen som möjligt. Detta hjälpte föga då han låg 2 cm bakom mej i samma hastighet. Inte hjälpte det heller att jag svängde av mot Lemland för det gjorde han också.

När vi så kom över krönet vid Solberget kastar han sej om i en ganska konstig omkörning där han kör om mej och en till och kastar sej in bakom den tredje i vår kö hela tiden med långfingret tydligt utsträckt i min riktning.

Till slut svänger han av till Önningeby och då blev jag att undra skulle han alls åt mitt håll eller följde han bara efter för att få peka finger en gång till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar