söndag 5 maj 2013

Var, fotboll, gult, däck?

Jag spelade fotboll förra veckan i Knivsta på vad jag tror är den sämsta konstgräsplan jag någonsin spelat på. Stora rivsår på knäna varje gång man var ner och tacklade blev det och precis som jag misstänkt en tid är plastgräs direkt ohygieniskt vilket innebär att såren lätt blir infekterade. Igår klämde jag ut stora vita varbubblor ur det och idag jobbade kroppen med knäet så intensivt att lymfkörteln i ljumsken ömmade.

Igår spelade jag också fotboll, men bara 12 minuter sen hamnade jag i en situation som kunde blivit rött, kunde blivit gult. Opinionen var delad i två läger. På gula sidan stod jag och domaren och på röda sidan alla andra. Efter som jag fick gult tycker jag det är ganska tydligt att min sida hade rätt.

Jag hann hugga ved idag äntligen, mest för att barnen behöver rastas från X-boxen. Sen hjälpte jag Ia att byta däck, men hon gjorde det mesta själv som hon lovat.

Jag tror jag får mat, eller nåt som skall likna, och så har vi fotboll på tv så resten av dagen borde vara räddad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar