söndag 3 februari 2013

Alla dessa söndagar

Jag vaknade före 7 i tv-fotöljen, jag hade försökt se originalet av Gone in 60 second med Holländsk text. Jag hade bara otrevliga drömmar om höga höjder, djupa vatten, stora färjor med farliga propellrar och arga flickvänner med obehagliga utseénden. Borstade tänderna och lade mig i sängen, låg vaken tills alla andra vaknade varpå jag sov en timme och var helt slut när jag vaknade.

Sorterade skivor ett tag (snart fyra av nio kartonger sorterade) och åkte till Valbohallen för att se på fotboll. Anlände när de sista spelarna for hem. Tittade på fotboll på tvn istället.

Gerrard gjorde ett mål som kommentatorn beskrev som en "hurja pommi" vilket om jag inte missminner mig är smaken på den där yoghurten man alltid ville undvika när man var liten. Han hejade alltså på Man City och tyckte Gerrard gjorde ett äckligt mål.

Tittade på en tecknad film med barnen. Det var en ren med frånvarande far och en flock som inte tog hans dröm om att flyga på allvar. Hans mamma hade tydligen varit en groupie till tomtens renar när det begav sig. Hans styvfar var en flygekorre, dom måst vara extremt ovanliga i Lappland. Fast inte lika ovanligt som att solen skiner mitt i vintern förstås. Det slutade lyckligt och barnen tyckte om den. Själv tyckte jag att dom logiska luckorna tog överhanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar