fredag 15 februari 2013

I hemmets lugna vrå

Just i detta nu, när jag släpat min trötta lekamen hem från en hård dag i fabriken och mötts av en fru som mår uppenbart mycket bättre än igår och som tycker att dans till Dragosta din tei är det nya svart, har jag letat mej till ett undangömt hörn för att få vara ifred. Till detta hörn har nu också Ossian 6 år hittat för att spela Erik Saades jättehit Poupular [a weelie popjula]. Just i detta nu känner jag mig trängd och kan inte svara för konsekvenserna. Jag har också, helt magiskt lyckats byta teckensnitt på texten utan att veta hur! Perkele!

Radion var däremot trevlig, Frida var med så det blev det vanliga sammelsuriumet om abborrar som äter antidepressiva medel, hur Frida eldade upp Pålsböle med hjälp av ett rostat bröd och huruvida jag bitit ihjäl en råtta på grund av ett gräl om ett mumsigt frö. Inget konstigt där alltså.

Nu har jag lyckats lösa teckensnittsproblemet men det var så dags ty nu är texten slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar