tisdag 12 februari 2013

Otroligt men sant

Jag fick en lagom liten paus i mitt fastighetsskötande idag och passade på att smita in till radion ty jag hade fantastisk information att dela med mig av.

Imorgon är det Askonsdag, den första dagen på den kristna fastan. Denna dag infaller tidigast 4 februari  och senast 10 mars men trots det har Askonsdagen aldrig infallit på påskdagen! ALDRIG! Fatta hur otippat det är, jag är helt till mig av religiös helgdags förtjusning! Till yttermera visso kommer den heller inte infalla på skottdagen förrän 2096, om 84 år!!! Detta var vad jag berättade i radion.

Förutom detta är Påvens abdikation den stora snackisen i mitt huvud denna vecka (jag jobbar mycket själv om nån undrade). Benedictus  XVI är den förste påve sedan Gregorius XII  som abdikerat och detta var 1415! 59 påvar i rad som dött på sin post, fatta vad det måste lukta unket i det arbetsrummet! 

Hans helighet själv säger att han är för gammal och trött för att jobba vidare och detta bildbevis stöder väl på sätt och vis det påståendet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar