onsdag 6 februari 2013

Sannolikhetslära

Bra arbetsdag idag. Började sent med lunch och sedan hjälpte vi en liten tant med elementen. Jag tycker om tanter, kanske borde jag bli den nya Tom Wiklund på Ålands Radio? Prata med tanter i telefon i tre timmar och få betalt för åtta. Låter som en bra deal.

Jag låg bakom en traktor i stan. Inget ger en sån småstadskänsla som traktorer i stan, möjligen åkrarna som försvann för bara några år sedan och fårhagen vid Rökerirondellen. Det här var en gammal "Grålle" som inte hade blinkers så föraren vinkade yvigt åt vilket håll han ämnade svänga. Jag vinkade tillbaka.

Eftersom jag hade sovmorgon imorse började det snöa. Sambandet mellan dessa två händelser kanske inte är fullständigt klarlagt för gemene man (eller kredit och debit som man säger i skärgården), men så här är det: när jag får sova ut ordentligt har jag svårare att somna följande kväll och kan ligga vaken hela natten. När det snöar måste jag stiga upp kl.05:20. Enkel matematik Jag + sovmorgon = snö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar