måndag 4 februari 2013

En måndag bland andra

Ledig dag idag och som sej bör låg man vaken från kl.7. Jag var upp och väckte barnen innan jag lade mig igen. Vad lärde jag mig då av detta? Jo, att det tar 41 minuter för en tonårsflicka att ta sig ut ur rummet från väckning.

Ossian hade tandläkartid men den slapp jag. Istället passade jag på att lasta bilen full med sopsäckar från källarstädningen som gjordes för en del månader sedan och så läste jag lite ur Zlatans bok. Den är lite intressant. Fotbollsspelare kan inte skriva så det ska dom inte och det gör han inte, nu kan han ju knappt prata heller men det ger en ovanlig grund för en bok vilket ger en intressant bok. Man kan inte bara läsa Marklund och Guillou.

Jag följde som vanligt med på Ossians träning och han gjorde 2 mål i slutet vilket gjorde honom till Zlatan om jag förstod honom rätt (just nu är det läggdags och då passar han på att undra över vårt öde utifall att solen sprängs, han har så mycket större vändningar i sitt liv än vad jag har i mitt.).

Han fick ett "boll gevär" nyligen. Jag kan smyga runt och skjuta ungarna hela dagen om så krävs. Inget går riktigt upp mot att se Vidar springa som om hans liv verkligen hängde på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar