måndag 11 februari 2013

Dom bästa planer av möss och snöplogare

Min arbetsdag skulle börja kl 05:00 vilket betyder uppstigning 04:15 och jag har lite svårt att somna på söndagar då man fått vila ut ordentligt på morgonen. Här fanns alltså ett problem. Tanken på tre timmars sömn med trötta små grisögon som följd var alls icke lockande. Så vad göra?

Jo! Strunta i att gå och lägga sej, vara vaken tills arbetsdagen börjar och ta smällen i slutet. Fiffigt värre kan jag säga och internet är grundligt genomsurfat nu ( jag kan rekommendera Henrik Schyffert the 90s ett försvarstal och Johan Glans Wolrd tour (of skåne), båda väldigt kul åtminstone sent sent på natten)

Så går min stora mästarplan i lås? Gör den rumpa! (det kan du översätta till engelska för begriplighet) Kl.04:25 när jag är färdigt arbetsklädd och skall åka hemmifrån plingar det till i telefonen och det inkomna meddelandet lyder Det har inte kommit så mycket snö, vi börjar kl.8.

Jag svarar att jag inte sovit, vi börjar kl.9 och jag behöver väckning, jag sover tre timmar och åker på jobb med trötta, arga, små grisögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar