lördag 9 februari 2013

Dags att kovertera

Jag undrar om kroppen vet om att det är lördag och inte vill jobba? Kanske är min kropp en jude och vill hedra sabbaten? Jobba som en jude har jag hört talas om men aldrig tänkt på att det innebär att inte göra det på lördagar.
Orsaken till att jag undrar är att jag jobbat en liten fem timmars dag idag och jag är trött för tio timmar minst.

Kan jag måntro hävda att jag är jude och få 100% påslag på lördagslönen eftersom lördag blir söndag?
Kan man rentav bli muslim, jude och kristen och på så sätt få 100% fredag lördag och söndag?
Lägger jag till Rysk-ortodox på det så får jag ju julhelgen en gång till i januari.
Här finns så många outforskade möjligheter!

Jag skulle genast ta itu med min konvertering om det inte vore för att just den här sabbaten kommer det tre Premier League matcher att somna i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar