fredag 8 februari 2013

Sound of silence

Dagens skarpa iakttagelse av min omvärld består av tystnad. Tystnad är det värsta som kan hända i en radiostudio efter att spilla te på mixerbordet och spela Eddie Meduzas Mera brännvin. Man blir väldigt känslig för tystnad efter x antal år som radiopratare. Ettdera är det Madonna som lägger in en lagom sekund tystnad mitt i en låt (bitch!)  eller så lyssnar man på reklamen i hörlurar och tar av sej dom när det byter reklam vilket innebär att det är tyst en mikrosekund vilket får mitt hjärta att stanna då det betyder att mikrofonen varit på vilket i sin tur betyder att jag sjungit spaaarhallen så att alla hört. Det tredje alternativet är att en låt har väldigt tyst intro och då hinner man också kissa ner sej när man tror att den förhatliga radiotystnaden anfallit igen.

Summa sumarum går jag från jobbet nerkissad utan puls. Undrar om jag kvalificerar mig för risktillägg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar