onsdag 13 februari 2013

Jag behöver en rubriksättare känner jag

Medan jag plogade snö idag bröts alla radiosändningar av The Beatles låt All you need is love följt av ett långt meddelande på finska innehållande orden rakasta (ung: rackare) och radio (radon) och sedan All you need is love igen. Paniken av att höra finska lindrades något av beatleslåten så jag kunde, istället för att ringa alarmcentralen och messa nyan, vända mig till den person jag känner som kan tänkas sitta inne med svaren: Scout "jag behöver min skönhetssömn efter en hård natts duschande" Höder. Det funkade. 

Jag styrde upp lunch med några gamla arbetskamrater och fick soppatorsk på traktorn när jag var som längst bort från lunchstället.

Jag ordnade skjuts och drattade omkull och bröt nacken medan jag väntade.

Jag och chefen ordnade bensindunk och tankade traktorn, ställde in dunken i traktorn och hytten fylldes av bensinångor. Jag minns inte resten av arbetsdagen men smärtorna i nacken försvann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar