lördag 2 mars 2013

En tid för vila

Helgen är som bekant en tid för vila och eftertänksamhet. Ibland lyckas det sämre än ibland. Takläggaren hörde av sig i morse och undrade om jag ville hjälpa till att ta ner ställningarna runt huset och när nu Wolves igår knep en poäng i sista minuten mot Watford far jag på ett ovanligt dumsnällt humör och sa ja.

Detta tog från 11 till halv 4 och involverade upprepat skittungt bärande. Jag var färdig för limfabriken innan vi var klara (eller Findus lasagne för all del).
Fick man då lägga sig på soffan och somna framför El Classico? Icke sa nicke! Ossian hade match i Valbohallen så det var bara att släpa sig dit. Det är jag i och för sig glad att jag gjorde för han gjorde sitt första mål.

Nu kunde man kanske tro att det blir lugn och vila och eftertänksamhet resten av helgen men icke. Det ymniga snöfallet idag resulterar förmodligen i uppstigning 04:00 för snöplogning. Oh joy!

2 kommentarer:

  1. Bra att du är trött då så du kan somna ikväll! Och DUTTI OSSIAN!!! hälsa att hans gudmor är mycket stolt!

    SvaraRadera
  2. (...eller ja, du får väl förtydliga att det är jag som hälsar, annars lär han inte fatta)

    SvaraRadera