lördag 30 mars 2013

Påskbrasa

När det är påsk bör något brännas och i brist på häxor fick min storasyster duga.

Det blev alltså påskbrasa i Sund (ni vet bortom bron, bortom chipsfabriken och t om bortom slottet!). Där fanns ris och kvistar att bränna i precis lagom mängd så att man blev lagom hungrig till påskmiddagen av vilken man blev precis lagom mätt men alldeles alldeles för trött.

En unge somnade medan vi var där, ytterligare tre somnade i bilen på väg hem, Ia somnade omedelbums när vi kom hem och själv tog jag en liten lite tuppis som var så där lagom lång för att jag skulle missa båda målen i 1:a halvlek av Man C-New (sen gick jag på toaletten och missade det tredje, det fjärde gjordes medan jag satt och skrev men då fick jag åtminstone se reprisen. Det går bra det här).

Huset luktar så där trevligt brandrök nu. Jag hoppas det är kläderna och inte en källarbrand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar