tisdag 12 mars 2013

Som man ropar får man svar

Ingen riktig sus och dus dag idag känner jag (ja till skillnad från mina andra dagar alltså). Ledig även idag och jag lyckades mobilisera lite kraft till städning av sovrummet. Det är ett trevligt rum som förtjänar lite omsorg ibland.

Träningen blev av sällan skådat slag. Det föll goda 4,9 cm snö (vid 5cm måste jag ut och ploga nämligen) och träningen blev därefter. Många svåra svängar och inbromsningar, många glidtacklingar och ett mål från mig vilket jag gjorde tillräckligt stor sak av för att det skulle vara vad folk kom ihåg efter träningen. Gör man tillräckligt väsen av de få saker man gör rätt är det ingen som tänker på att man gör allt annat fel. Den inställningen har tagit mig långt som fotbollsspelare.

Sen var det liksom inget mer. Det här var hela grejen. Men kanske om jag gör tillräckligt stort väsen av det så är det ingen som tänker på hur lite det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar