onsdag 20 mars 2013

The man from earth

Igår skrev jag vad jag antar att ni yngre läsare skulle kalla en blogg irl. Jag författade ett litet brev med en penna nämligen.

Så här var det. För några månader sen jobbade jag några dagar på plåten (Klintens plåt) och i en av kafferums diskussionerna kom jag och Daniel in på filmer varpå jag berättade att jag är ganska förtjust i filmer där inget händer. Naturligtvis har då han ett filmtips på just en sån film som jag beställer via Metro, får nån vecka senare, ser och tycker är fantastisk. Så nu tänker jag att jag måste berätta detta för Daniel, men jag träffar han ju inte annat än när jag råkar va till plåten och det är nästan aldrig så jag tänker vidare att bara höra av mig via facebook. Jag glömmer bort det av nån orsak.

Men! I mitt fastighetsskötarjobb har jag noterat att jag fastighetssköter den fastighet där Daniel bor. Detta väckte en liten idé. Istället för att skriva per facebook kunde man skriva per korrespondens.  Nu var jag som vanligt inte direkt rask i mitt agerande men när jag så igår såg huvudpersonen för mitt brevskrivande åka förbi i sin pyttelilla bil så väcktes min plan till liv och jag åkte omedelbart hem och författade en A4 som jag lade i kuvert och levererade innan jag åkte till radion imorse.

Mycket lyckat men o så svårt att skriva något utan att få röda streck under sina stavfel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar