fredag 1 mars 2013

Hmpf!

Jag har i min ensamhet planerat för den högst eventuella återkomsten av Scout Höder i min radio studio (vet inte om hon går att krama in i mitt späckade schema nämligen). En av sakerna jag tänkte ta upp är en nyttig lärdom som jag kom på med anledning av en fredagskrönika för nån månad sen.

Nå nu har jag efter denna veckas krönika noterat att lärdomen redan börjat gro hos det lilla livet. Naturligtvis inser jag att det är jag som har lärt henne den i alla fall fast inte så officiellt som jag hade tänkt mig, jag kan ju inte sticka under stol med att jag lärt henne allt hon kan trots att jag är av blygsam natur.

Nåväl. Jag kontaktar unge Scout för att meddela henne detta, men ack hon gör ett fatalt misstag! Hon blir icke, jag säger ICKE, sjukligt nyfiken på vad det kan tänkas vara för visdom jag har delat med mig av!

Detta är ett brott mot paragraf 1 A som jag inte kan tolerera och jag kan således inte berätta vad det är innan jag får se lite seriöst tiggande, om ens då.

I ditt ansikte Scout Höder!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar