lördag 23 mars 2013

Hej vad det går

Blev ganska fullt upp igår, inte så att jag skulle kalla det hektiskt precis men vi måste betänka att i ett liv där jag kanske gör någonting under en hel dag så var detta något helt annat.

Vaknade relativt tidigt men av någon orsak rusade klockan fram till 12 då jag begav mig till stan för att äta lunch innan radion. Det blev pizza trots att jag inte var särskilt sugen.

Radion var inga större bekymmer, inte en enda önskelåt under tre timmar. En felringning dock.
Jag stannade kvar och höll Dan sällskap en timme efter sändning så han inte skulle känna sig så ensam.

Åkte till Gottby sov den rättfärdiges tupplur, hon hade vaktat barnbarn nämligen.

Hämtade Thias innan träning, tränade och lyckades faktiskt, efter en felpassande start, uträtta något vettigt för första gången i vinter tror jag.

När jag skjutsat hem Thias hämtade jag Ida som hade varit ute och ränt lite och kom hem lagom till fotbollen på tv.

Den var något mirakelaktigt då Finland lyckades ta en poäng av Spanien! Till yttermera visso kvitterade dom Spaniens ledningsmål. Två helt osannolika händelser i sig men tillsammans blev det "Finland vinner Eurovisionen stort"


Finland använde ett lågt och lite skrämmande försvar mot Spanien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar